আৰম্ভণি:
ৱাই এফ আই চি ৰ উপৰিও, এন. এ. চি.পি. (III) য়ে ৰেড ৰিবন ক্লাৱক সহায় সহযোগ আৰু প্ৰচাৰ কৰিব যাতে এই ক্লাৱৰ দ্বাৰা সমাজত থকা এইচ' আই ভি (HIV)ৰ দ্বাৰা আক্ৰান্ত যূৱচামক সহায় কৰিব পাৰি | এই কাৰ্যসূচীৰ অধীনত এইচ. আই. ভি./এইডছ সংক্ৰামিত অঞ্চলত বাস কৰা যূবক-যূৱতীসকলৰ জ্ঞান, মনোভাৱ আৰু আচাৰ-ব্যৱহাৰ আদিৰ বিকাশ যটোৱাৰ লগতে তেওঁলোকৰ বয়স, পৰিবেশ আৰু জীৱনধাৰণৰ মানদণ্ডৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰি কেনে ধৰণৰ যৌন ক্ৰিয়া বা অভ্যাস গঢ়িব লাগে তাকো বূজোৱা হয়| গতিকে ৰেড ৰিবন ক্লাৱে যূৱচামৰ লগত থাকি এক পৰিপূৰক আৰু ব্যাপক ভাৱে জড়িত সমৰ্থকৰূপে তেওঁলোকক সজপথৰ নিৰ্দেশনা দিব|
আৰ.আৰ.চি. ৰ কাৰ্যসূচীসমূহৰ উদ্দেশ্য
- যৌনক্ৰিয়া আৰু এইচ.আই.ভি./এইডছৰ ওপৰত সম্যক জ্ঞান প্ৰদান কৰি যূৱচামক সচেতন কৰি তোলা আৰু এইচ. আই. ভি. ৰ সংত্ৰমণ হ্ৰাস কৰা| লগতে যোগাযোগ, আত্মৰক্ষা, আলাপ-আলোচনা, যত্ন আৰু সহায় আদিৰ বাবে নতূন কৌশলো শিকোৱা হয়|
- যূৱচামক সক্ষম শিক্ষাব্ৰতী আৰু পৰিবৰ্তনৰ কাৰক হিচাপে প্ৰস্তুত কৰিবলৈ তেওঁলোকৰ নেতৃত্ববহনকাৰী আৰু দল নিৰ্মাণকাৰী কৌশসমূহৰ বিকাশ ঘটোৱা|
আন্ত:ক্ষেত্ৰবিশেষ সহযোগীতা
- উচ্চ শিক্ষা দপ্তৰ, মানৱ সম্পদ বিকাশ মন্ত্ৰালয়; আৰু
- যূৱকল্যাণ আৰু ক্রীড়া দপ্তৰ, যূৱ কল্যাণ আৰু ক্রীড়া মন্ত্ৰালয়
আৰ. আৰ. চি.ৰ চাৰিটা প্ৰধান ক্ষেত্ৰ
- যূৱচামৰ দিক পৰিবৰ্তন;
- যৌন লক্ষণ আৰু যৌনক্ৰিয়া;
- এইচ. আই. ভি./এইডছ/এছ.টি.আই; আৰু
- স্বাস্থ্য মূল্যবোধ আৰু আচাৰ ব্যৱহাৰৰ শিক্ষা
আৰ.আৰ.চিয়ে নিম্নলিখিত আই.ই.চি/বি.চি.চি. সামগ্রী আৰু পৰিকল্পনাৰ ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে আৰু সৃষ্টিশীল উদ্ভ্ৰাৱনী সমাধান উলিওৱাসকলক স্বীকৃতি প্ৰদান কৰা হ'ব|
আই.ই.চি/বি.চি.চি সামগ্রীসমূহ (তালিকা বাছনি)
- চি. ডি.
- প্ৰশিক্ষণৰ হাতপূথি
- প্ৰকাশক সাক্ষাত ২০
- গ্ল'চাইন বক্স আৰু ষ্টিকাৰ
- ইস্তাহাৰ
- বেনাৰ বিজ্ঞাপন
- পোষ্টাৰ বাৰ্তা
- চলন্ত ভিডিঅ'
- দেৱালয় অংকণ আৰু দেৱালয় লিখন
- গান আৰু ঝংকাৰ
বিজ্ঞাপন কৌশল
- সজাগতা অভিযান
- অনূষ্ঠান, কৰ্মশালা, আলোচনা চত্ৰ
- নেতৃত্ববহনকাৰী প্ৰশিক্ষণ
- জনসভা
- অৰ্ন্ত আৰু আন্ত:বিশ্ববিদ্যালয় প্ৰতিযোগীতা
- সাংস্কৃতিক অনূষ্ঠান (লোক কলা, বাটৰ নাট ইত্যাদি)
- নাম-জ্বলা ব্যক্তিৰ সংযোজন
- ধনাত্মক ব্যক্তিত্ববাদী লোকৰ দ্বাৰা উপস্থাপন
- প্ৰদৰ্শনী
- সমাবেশ
- বাটৰ প্ৰদৰ্শনী
- স্থানীয় চেনেলৰ ব্যৱহাৰ (আলোচনা অনূষ্ঠান, ফোন-ইন অনূষ্ঠান আদি)
- দৈনিক বাতৰি কাকত, অনাঁতাৰ যন্ত্ৰ আৰু দূৰদৰ্শনৰ দ্বাৰা প্ৰচাৰ
- পৰামৰ্শ সেৱা
- আন্ত:ক্ষেত্ৰসম্বন্ধীয় অংশীদায়িত্ব
- সংবাদ পত্ৰ
- নেতৃত্ববহনকাৰী আৰু যোগাযোগ কৌশল বিকাশৰ প্ৰশিক্ষণ
আৰ.আৰ.চি.ৰ কাৰ্যাৱলী
- ক্লাৱত অৰ্ন্ত ভূক্ত সদস্যসকলৰ মাজত মূঠ সদস্যৰ সংখ্যা অনূসৰি ছাত্ৰসকলক তেওঁলোকৰ জ্ঞানৰ ওপৰত ভিত্তি কৰি ভাগ ভাগ কৈ উপ-সমিতি গঠন কৰিব পাৰি | উদাহৰণস্বৰূপে, যিসকল ছাত্ৰৰ নাট্যসম্বন্ধীয় জ্ঞান আছে তেওঁলোকে থিয়েটাৰ বা নাট্য কমিটি গঠন কৰিব পাৰে, যিসকল লিখা-মেলাত নিপূন তেওঁলোকে লিখকৰ গোষ্ঠী আৰু যিসকলৰ ভাল বক্তা তেওঁলোকে বক্তৃতাসংক্ৰান্তীয় কমিটি গঠন কৰিব পাৰে |
- সকলোতÍক সক্রিয় আৰু কৰ্মোদ্য়ম সদস্যক দলপতি আৰু প্ৰতিনিধি হিচাপে নিৰ্বাচন কৰি পৰিকল্পনা আৰু বাস্তৱায়িত কাৰ্য্যত নিয়োগ কৰিব পাৰি |
আৰ.আৰ. চি.ৰ কাৰ্যাৱলীৰ মূল্য নিৰূপণৰ বোৰ্ড এলেকাসমূহ এনেধৰণৰ:
- নতূন আৰ.আৰ. চি. ৰ গঠন
- উদ্ভ্ৰাৱনী কাৰ্যাৱলী
- নেটৱৰ্কিং ২১
- প্ৰতিবেদন
- ওকালতি
- পৰ্যবেক্ষণ
- দলিল প্ৰস্তুতকৰণ
ক্ষেত্ৰ বিষয়াৰ কৰ্মক্ষমতাৰ নিৰ্দেশসমূহ
- সক্রিয় আৰ.আৰ.চি.ৰ সংখ্যা (১৫জন ছাত্ৰ বা অধিক | মাহত এবাৰকৈ সভা|) নতূনকৈ গঠিত হোৱা আৰ. আৰ. চি. ৰ সদস্যাৰ সংখ্যা প্ৰতিমাহত স্বেচ্ছাকৃতভাৱে অন্তত ১৫ জন হ'ব লাগিব (আৰম্ভণি পৰ্যায়তহে এই নিয়ম প্ৰযোজ্য|)
- ক্লাৱৰ সক্রিয় সদস্যৰ সংখ্যা (যিসকল সদস্যই অন্তত প্ৰতিমাহে এখন সভা আৰু এটা কাৰ্য্যসূচীত অংশ গ্রহণ কৰে )
- কাৰ্যাৱলীসমূহৰ সংখ্যা (সভা, আলোচনা চত্ৰ, কৰ্মশালা, সমাবেশ, প্ৰদৰ্শনী, ক্রীড়া অনুষ্ঠান, সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠান, প্ৰতিযোগীতা ইত্যাদি)
- পূঞ্জীকৃত ৰক্তদাতাৰ সংখ্যা
- স্থানীয় সংস্থাৰ সংখ্যা (লায়ন্স ক্লাৱ, ৰটাৰী ক্লাৱ, স্থানীয় কেৱল টিভি চেনেল, আলোচনী ইত্যাদি) যিয়ে আৰ. আৰ. চি. কাৰ্যাৱলীত জড়িত|
- নতূনকৈ প্ৰকাশ কৰা আই ই' চি সামগ্রী (নাটক, গীত, পোষ্টাৰ, শ্লোগান ইত্যাদি)|
- আৰ. এম.আৰ. এচ. এ. চি. এচ. লৈ নিয়মিত প্ৰতিক্রিয়া প্রেৰণ|
- সামাজিক সজাগতা অনুষ্ঠান আয়োজনত সহযোগীতা আগবঢ়োৱা সংগঠনৰ সংখ্যা (আৰিৱলী লিৱাক্কাম, এন.ৱাই.কে , ৱাই.আৰ.চি, এন.চি.চি. ইত্যাদি)
- ক্ষুদ্ৰ স্তৰৰ অধ্যয়ন, গৱেষণাৰ বার্ষিক সংখ্যা
- বিদ্যালয়/মহাবিদ্যালয়ত আৰম্ভ কৰা পাঠ্যক্রম|
- সম্পন্ন কৰা ওকালতিৰ সংখ্যা (মহাবিদ্যালয়ৰ/বিশ্ববিদ্যালয়ত হোৱা নীতিৰ পৰিবৰ্তন|)
- কাৰ্যাৱলীসমূহৰ প্ৰতিবেদন আৰু দলীলকৰণৰ ধাৰাবাহিক (প্ৰতি মাহে এবাৰ)
- পৰামৰ্শদানৰ বাবে সহায়কাৰী কেচৰ সংখ্যা (আই.চি.টি.চি.)
- সহজলভ্য হোৱা সামগ্রী আৰু মানৱ সম্পদৰ সংখ্যা|
- কাৰিকৰী জ্ঞান উন্নীতকৰণৰ বাবে লোৱা উদ্য়োগৰ পৰিসৰ|
- উদ্ভ্ৰাৱনীমূলক কাৰ্যাৱলীৰ তালিকা
এই নিৰ্দেশসমূহ বৰ্ণনা প্ৰাসঙ্গিক আৰু সাধাৰণ আৰু অস্থায়ী সকলোধৰণৰ প্ৰয়োজনৰ মূল্যায়ণৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰা হ'ব|
অনিশ্চিত
ক্ষেত্ৰ বিষয়াসকল: : ক্ষেত্ৰবিষয়াসকলক তেওঁলোকৰ আকস্মিক ব্যয়সমূহৰ বাবে ষ্টেশ্যনাৰী, ডাক, ফেক্স, টেলিগ্রামৰ ধন আদায় কৰা হ'ব|
আৰ.আৰ. চি. সমন্বয়কাৰী: আৰ. আৰ. চি. সমন্বয়কাৰীসকলক তেওঁলোকৰ আকস্মিক ব্যয় যেনে ষ্টেশ্যনাৰী, ডাক, ফেক্স, টেলিগ্রামৰ বাবে ধন আদায় কৰা হ'ব|
- প্রতিষ্ঠানসমূহত আৰ. আৰ. চি.ৰ গঠন: প্ৰতি প্রতিষ্ঠানক এককালীন অনূদান আদায় দি আৰ. আৰ. চি. গঠন কৰাত সহায় কৰা হ'ব| প্ৰগ্রাম অফিচাৰে (কাৰ্যকৰী বিষয়া) ব্যৱহাৰ প্ৰমাণপত্ৰ চহী কৰি আৰ. আৰ. চি. সমন্বয়কলৈ প্রেৰণ কৰিব যিয়ে তাৰ পৰিবর্তে সংযূক্ত ব্যৱহাৰ প্ৰমাণপত্ৰ আৰু ব্যয়ৰ বৰ্ণনা টেনজেক্স (Transecs) দাখিল কৰিব| প্রতিষ্ঠানসমূহে মূল দলিলসমূহ তেওঁলোকৰ লগত ৰাখিব পাৰে |
- আই. ই. চি. সামগ্রী চপা আকাৰৰ আৰু বৈদ্যুতনিক আই. ই. চি. সামগ্রী নাক'/এচ. এ. বি. এচ.ৰ দ্বাৰা প্ৰস্তুত কৰা হ'ব আৰু সমন্বয়কক প্রেৰণ কৰা হ'ব যিয়ে পৰবৰ্তী পৰ্যায়ত এই সামগ্রীসমূহ কাৰ্যকৰী বিষয়াৰ মাজত বিতৰণ কৰি দিব| সমন্বয়কে ক্ষেত্ৰ বিষয়াৰ সহযোগত লাভ কৰা আৰু বিতৰণ কৰা সামগ্রীৰ হিচাপ ৰাখিব| সামগ্রীৰ লাভ আৰু বিতৰণৰ পৰিমাণ প্ৰমাণীকৃত হ'ব লাগিব|
ক) সদস্যৰ পঞ্জীয়ন : বিশ্ববিদ্যালয় সংঘৰ সমন্বয়ক আৰু মহাবিদ্যালয় আৰু বহুকাৰিকৰী বিদ্যালয়ৰ কাৰ্যকৰী বিষয়াই সদস্যৰ পঞ্জীয়ন কৰিব |
খ) সংঘৰ কাৰ্যাৱলীৰ পঞ্জীয়ন: সমন্বয়ক আৰু কাৰ্যকৰী বিষয়াই আৰ. আৰ. চি. সদস্যৰ সহযোগত পঞ্জীয়ন কৰিব |